Colecționarii cer să ramburseze datoriile altor persoane. Ce să fac?

Dintr-o dată, colecționarii au început să vă deranjeze despre datoriile altor persoane: rude, prieteni sau persoane pe care nu le cunoașteți deloc. Este legal și cum să scapi de mesaje și apeluri enervante?

Din păcate, în anumite cazuri, colecționarii au tot dreptul să vă reamintească datoria altcuiva. De exemplu, dacă ați acționat ca co-debitor sau garant pentru un împrumut. Uneori, comunicarea cu colectorii vă poate salva de probleme grave. Deci, nu închideți și aflați de ce sunteți deranjați.

1.Aflați cât mai multe detalii posibil de ce sunteți chemat

Dacă colecționarul începe să vorbească despre unele datorii, aflați mai întâi toate detaliile. Dacă este posibil, înregistrați conversația, dar nu uitați să avertizați interlocutorul că înregistrați.

  • Aflați cine exact și de la ce organizație apelează, în numele creditorului și despre care debitor.
  • Aflați de ce sunteți îngrijorat de datoria celeilalte persoane și de modul în care sunteți conectat financiar cu el.
  • Cereți-le să vă trimită un document prin poștă care să vă confirme obligațiile.
  • Specificați datele organizației de colectare și ale creditorului: numele complet, INN și OGRN.
  • Dacă primiți un apel de la un reprezentant al unei agenții de colectare, nu creditorul însuși, de exemplu, o bancă sau o organizație de microfinanțare (MFO), ci un angajat al unei agenții de colectare, merită să îi verificați acreditările. Cereți-le să vă trimită un document care confirmă dreptul colectorului de a comunica cu debitorii în numele creditorului.

2.Analizați informațiile

Poate că ești îngrijorat de o datorie care are cu adevărat de-a face cu tine. Acest lucru se întâmplă dacă ați acționat ca garant sau co-împrumutat la împrumutul sau împrumutul altcuiva. Sau au primit o moștenire de la o rudă — și cu ea datoriile sale. În aceste cazuri, creditorul are tot dreptul să solicite rambursarea datoriei de la dvs.

Se întâmplă că nu sunteți obligat Oficial să răspundeți pentru împrumutul sau împrumutul altcuiva, dar este mai bine să participați la rezolvarea problemei.

Dar se dovedește adesea că nu sunteți conectat cu debitorul prin interese financiare sau că nu sunteți deloc familiarizat cu el. Apelul colecționarului este o neînțelegere clară. Dar pentru a vă asigura de acest lucru, trebuie să efectuați mai multe acțiuni.

3.Mergeți la biroul creditorului

Este mai bine să veniți la banca, MFO sau Cooperativa de credit de consum (CPC) care a emis împrumutul personal.

Dacă într-adevăr trebuie să plătiți un împrumut sau un împrumut, Aflați toate detaliile: ce datorie mai rămâne, care sunt datele de rambursare, dacă este posibil să formați un program de plată mai convenabil pentru dvs. Cereți-le să vă dea o copie a contractului cu toate anexele.

Dacă a apărut o eroare și nu aveți nimic de-a face cu împrumutul altcuiva, luați un certificat de absență a datoriilor de la bancă, MFO sau CPC. Veți putea să o prezentați colecționarilor.

4.Contactați colectorul


Dacă debitorul nu este conectat în niciun fel cu dvs., trimiteți declarații companiei de colectare și creditorului: cereți să excludeți numărul dvs. de telefon din lista de contacte a debitorilor și să opriți apelurile la datoria altcuiva.

Dacă toate acestea nu ajută — apelurile și e-mailurile continuă, treceți la măsuri mai drastice.

5.Vă rugăm să contactați autoritățile

Nici creditorul, nici colectorii nu au dreptul să deranjeze rudele și cunoștințele debitorului dacă și-au exprimat dezacordul. Să nu mai vorbim de cazurile în care sunteți îngrijorat de împrumuturile străinilor. Astfel de acțiuni încalcă legile "despre colecționari" și "despre datele personale".

Ce se poate face:
  • Puteți să vă plângeți băncii despre acțiunile unui creditor legal.
  • Pe un creditor negru care nu are licență și nu se află în registrul băncii, la poliție.
  • Pentru colector — la Serviciul Federal al executorului judecătoresc, Asociația Națională a agențiilor profesionale de colectare și supravegherea consumatorilor.
  • Pentru încălcarea legii" cu privire la datele cu caracter Personal " — la Komnadzor.
Toate reclamațiile pot fi trimise din confortul casei dvs. — prin birourile de recepție pe Internet ale acestor organizații.

Dacă aceste măsuri nu au funcționat, contactați poliția.

Atașați la aplicație toate datele pe care ați reușit să le colectați: un certificat de la bancă, MFO sau CPC despre absența datoriilor, o înregistrare a unei conversații cu colectorul. Indicați că ați contactat deja creditorul și colectorul, dar nu a dat niciun rezultat. Poliția se va ocupa de violatori, iar apelurile ar trebui să se oprească.